Holy Marty McFly, @DavidArchie!

.

This video for David Archuleta’s banger Faith in Me is Everything & More (sorry, could not resist)… actually, it’s more than EAM because I wasn’t a huge fan of that song tbh lol … but I digress 🙂 …

Back to flailing myself around the room to FIM because what David does in this video is almost literally what I’ve been doing around my house to this song, hahaha (minus the elevator, the road, the football field and the pool 🙂 )

I declare here in “print” that this is my favourite video David’s ever done. From his bureau hop/slide at the beginning right through to the twist ending, I LOVED EVERY MINUTE!!

And the song FIM is amazing, why he’s not spamming TikTok with it (like everyone else seems to do), and starting dance challenges, I have no idea. Just want everyone to hear it, you know?

Spoilers ahead for those who haven’t seen it… & a message to those who haven’t seen it: WHAT THE HECK IS WRONG WITH YOU??!! Are you currently trapped under something heavy??!! If so, my sympathies because you’re missing this amazing videooooo!!!!

I actually laughed out loud at spots. David peering over that fence? Hysterical! David falling into the pool?? HOWLed!!! His “peppermint twist” in the elevator?? ICONIC!!!

And this is the video where we finally see David dancing down the street in a wet T-shirt?! ay ay ay

I’ve seen comments referencing Breakfast Club, Ferris Bueller, Footloose and other ’80s classics but the first one that came to mind for me was Back to the Future… it’s got hints of them all while being wholly original and perfectly David, you know?

Joseph was clearly an awesome experience for David and it shows… he’s, like, UNLEASHED here! Beautiful to see!! ❤

What about you guys?? What were your favourite parts? (Try to narrow it down to 10… if you can. 🙂 )

Here are some screen shots, just ‘cuz:

This part was in the dark & kinda hard to see but it’s one of my favourite parts… David just letting loose and head banging and hair whipping behind the couch… love it! hahaha

Gotta love a touchdown metaphor!!! Wooohooo!!

p.s.

Awesome interview with Glenn Rowley at Billboard. READ HERE.

p.p.s.

David’s “relaxing” thank you message. 🙂 Thank YOU, David!!!!!

This entry was posted in Fan experience, Video review and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

19 Responses to Holy Marty McFly, @DavidArchie!

  1. Janey H. says:

    Deb, danke schön!

  2. Janey H. says:

    Haha! I couldn’t resist! Love, love LOVE everything about the video! what else is there to say??? favorite parts you ask? as i mentioned to Justin, the dresser hop/slide, emo in the elevator, pool toss!, and the final “Hi”. Here’s hoping for a sequel! Is there such a thing in music making???

  3. emmegirl14 says:

    Babysitting grandkids … no time for details now.
    But, YES, YES my all time favorite David video!!!
    And his eyes look joyful, happy😊💗

  4. refnaf says:

    Love the new song and the vid makes me HAPPY!!!
    Dancy, jumpy, sliding, falling in pool David is my FAVE!!! And the part where he’s trying different shirts!
    So upbeat….. I believe this shows where David is at rn!!

  5. Deb I think this is my favorite mv of all of his mvs too! He is indeed “unleashed”!!! I LOLed at a few parts too but one that I love is after he runs past the people and doggie at the pool, he comes right back into the shot just to do a few more dance moves in front of them lol. It’s like he’s showing everyone how he’s not going to stop, how he’s just going to express himself because he’s feeling free!! I love this David so much!

  6. missbianca says:

    Put me down as really loving this, too! Great song, delightful video, is the world ready for David unleashed? (Answer: Oh, heck, yeah!) I caught a reference to something I don’t think has been mentioned, the WTH commercial filmed for Guitar Hero for the AI final. There’s definitely a reference to that in the flopping on the couch and kicking feet fast. Probably other bits, too.

    One! Two!! Three!!! Four!!!!

  7. TOfan says:

    You guys have to see this 😹😹😹

    https://vm.tiktok.com/ZMFd3F1AH/

    • TOfan says:

      He’s actually moving below the waist… NEVER THOUGHT I’D SEE THE DAY!!! 🤣🤣🤣🙌🏼🙌🏼🙌🏼🙌🏼

  8. Pepper says:

    Another great post. Such a great video! Favourite part? Love it all, dancing David, the fun, the humour, the energy, the joy, the freedom. Yes, this MV exudes joy. Way to go David 👍❤️🎵 Oh and that tiktok video, so cute 😀…..and by the way David with his cat, all smiles for me and another 👍.

    • TOfan says:

      “exudes joy”… yes, this!! And my cheeks hurt from smiling my way through, um, a few times 😆

  9. emmegirl14 says:

    Gotta just go with everybody’s comments, LOVE the video… the “dancing David, the fun, the humor, the energy, the joy, the freedom.” Beautifully shot, great choreography, everything! I saw in that Billboard interview his last four videos were done by these guys, and they have been collectively my favorites. I hope they keep working together, talented group!

    And that TikTok – is there anything better than David just being David. His first album cover had the word “IT” graphically highlighted ….’nuff said.

    The Billboard interview ❤️, (he has come a long way from that tongue tied 17 yr old we first saw), hopefully more Broadway (fingers crossed!), his insight into the Dreamcoat bullying, difficulty reconciling lifelong religious beliefs and his identity, what seems to be very sage advice about finding his way, his Christmas tour…. much to unpack. And he addressed it all with grace, dignity and honesty. My favorite part though… “maybe I can just be happy.”

    • TOfan says:

      Yes, yes & yes, emme!! I also loved what he said about discovering himself “organically” … probably the first time in his life he’s felt free enough to do that. 😍

  10. Long time lurker says:

    “actually, it’s more than EAM because I wasn’t a huge fan of that song tbh lol”

    I’ll pretend you didn’t mean a word of that blasphemous statement.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s